Newyorkilaissyntyinen Marc Jacobs (s. 1963) on High School of Art and Design- ja Parsons School of Design -koulujen kasvatti. Vaatesuunnittelun hän aloitti jo 15-vuotiaana, ja ensimmäisen kokonaan oman kokoelmansa hän suunnitteli 23-vuotiaana vuonna 1986. Marc By Marc Jacobs on kehittäjänsä toinen vaatelinja, jonka hän loi vuonna 2001 tarkoituksenaan tehdä kohtuuhintaista, mutta omaleimaista muotia laajoille markkinoille. Marc By Marc Jacobs -tuotteet ovat eräänlaista katumuotia eli ulkonäöltään huolettomia, kepeän näyttäviä ja mukavia käyttää, mutta silti niissä näkyy pirteän rentouden rinnalla myös laatu ja klassinen tyylitaju. Marc By Marc Jacobs -tuotteiden ajaton tyyli toimii vuodesta toiseen ja houkuttelee aina uusia ihmisiä puoleensa. Kepeän arkisesta vaatteiden ja asusteiden linjasta löytyy myös juhlavampia tuotteita, joita voi yhdistellä monella tavalla käyttöyhteydestä ja tilanteesta riippuen. Vaatteiden ja aurinkolasien lisäksi Jacobs suunnittelee myös trendikkäitä laukkuja, kelloja, pipoja, lompakkoja ja muita mukana kulkevia asusteita tai tarvikkeita. Jacobsin tuotteisiin voi pukeutua vaikka koko perhe, sillä vaatteita ja asusteita tehdään niin miehille, naisille kuin lapsillekin.
Marc By Marc Jacobsiin ei pukeuduta otsa kurtussa
Marc By Marc Jacobs -luomusten perusideana on, että käyttäjä yhdistelee yksittäisiä tuotteita itse haluamallaan tavalla. Houkuttelevan hinta-laatusuhteen lisäksi Jacobsin tuotteissa kiehtoo niiden hauskuus - brändin filosofiaan kuuluu, että muoti on viihdettä. Klassisen ajattomiin malleihin on yhdistetty villejä ja hauskoja kuoseja tai erikoisia yksityiskohtia. Marc By Marc Jacobs -tuotteissa nuorekkuus ja huumori yhdistyvät klassiseen tyylikkyyteen. The New York Times, Jacobsin kotikaupungin äänenkannattaja, kuvailikin jo suunnittelijan ensimmäisiä menestystuotteita sanoin "lasten vaatteita aikuisille". Tämä linja ei ole muuttunut vieläkään. Nuorekkuus on muotia, joten Marc By Marc Jacobs sen symbolina pitää tiukasti pintansa muotimaailman kilpailussa ja tuo vuosi vuodelta lisää hauskuutta vannoutuneen käyttäjäkuntansa elämään. Näillä pirteillä laatutuotteilla on käyttäjiä jo 80:ssä maassa, joten liity sinäkin joukkoon!
Nämä tuotteet saattavat myös kiinnostaa sinua