Luin Living luo mukavampaa arkea kaikille
Tämän merkin perustajat rakastavat jokapäiväistä elämää kotona ja perheen kanssa. Merkin mukaan jokaisen, riippumatta siitä, millaista työtä tekee ja kuinka monta ihmistä kotona asuu, tulisi ennen kaikkea nauttia jokaisesta päivästä kotona. Elämän ei pitäisi olla vain viikonlopun odottamista. Merkin perustajat pyytävät asiakkaan luottamusta pienillä asioilla ja arvostavalla ajattelulla: näin kaikki voivat tehdä arjesta vieläkin ihanampaa.
Perustajat haluavat, että Luin Living edustaisi tätä iloista sanomaa jokapäiväisestä hemmottelusta, ja koko valikoima puhuu tämän tarinan puolesta. Mitä tämä sitten tarkoittaa käytännössä? Jos ajatellaan tätä viestiä vaikkapa hiuspyyhkeestä: kaikessa yksinkertaisuudessaan tämä tuote kuivaa hiuksesi hellästi ilman, että hiukset kastelevat pyjamaa. Se on mukava ja helppokäyttöinen, pysyy hyvin päällä ja antaa käsillesi vapautta tehdä muuta. Se näyttää hyvältä, kestää (melkein) ikuisesti käytössä ja ennen kaikkea se antaa ihanan rentouttavan kotikylpylätunnelman. Zalandon kautta voit hankkia näitä ihania ja ylellisiä tuotteita piristämään arkeasi.
Luin Living -merkin tarina alkoi Suomesta
Merkin historia alkoi vuoden 2013 kesällä Suomessa. Merkin alkuun liittyi vahvasti halu suunnitella maailman paras hiuspyyhe. Merkin perustajat Mari ja Noora tutustuivat toisiinsa jo vuonna 1999 opiskellessaan Jyväskylän yliopistossa taloustiedettä. Opiskelussa ja sen jälkeisessä perhe-elämässä parivaljakko haaveili yrittäjyydestä yhdessä. Ajatus maailman parhaasta hiuspyyhkeestä muutti heidän maailmansa, kirjaimellisesti omistajien omien sanojen mukaan. Hiuspyyhkeen kehittäminen johti perustajat parin vuoden ajaksi tutkimaan kodintekstiilien maailmaa täysin eri tavalla kuin naisten aiempi kokemus päivittäistavaraketjun tai pankkimaailman brändäyksestä.
Marilla ja Nooralla oli vahvalla usko liikeideaansa, ja he löysivät valmistajan, joka uskoi ideaan yhtä paljon kuin perustajatkin. Noita aikoja muistellessa perustajat ovat erittäin kiitollisia siitä, että valmistajat uskoivat kehitteillä olevaan tuoteideaan, koska perustajilla ei ollut tuolloin edes T&K-budjettia tai y-tunnusta. Yhdessä valmistajan kanssa he kehittivät pitkäjänteisesti hienoa pyyhemateriaalia hiuspyyhkeelle. Kyseessä oli materiaali, joka ei vielä löytynyt markkinoilta missään päin maailmaa. Tämä materiaali ajoi merkin vihdoin polulle, jolla se nyt on.
Luin Living haluaa tehdä kaiken yrityksessä kestävästi
Merkin kaikki toiminta perustuu kestävään kehitykseen ja se tekee kaiken puhtaalla omallatunnolla raaka-aineista valmistukseen ja pakkaamiseen ja varastoinnista kuluttajan liinavaatekaappiin. Luin Living pyrkii kaikessa toiminnassaan laatuun, läpinäkyvyyteen ja inhimillisyyteen. Laadukkaat, pitkäikäiset ja ajattomat tuotteet ovat merkin liiketoiminnan ytimessä. Perustajat eivät usko kausimalleihin, vaan mieluummin ikuisiin mallistoihin. Merkki haluaa sanoa ehdottomasti ’ei’ kulutushysterialle valmistamalla premium-tuotteita, jotka on hinnoiteltu oikein niiden elinkaaren, raaka-aineiden ja koko tuotantoprosessin kannalta. Kestävyys näkyy esimerkiksi materiaalivalinnoissa, jotka ovat luonnollisia. Ne ovat ihanan pehmeitä ja toimiva valinta, koska ne eivät jätä jälkeä planeetallemme. Luin Living käyttää kierrätettäviä pakkausmateriaaleja. Tämän lisäksi brändi haluaa luoda tuotteita, jotka kestävät aikaa ja käyttöä. Merkki uskoo, että kestävin tuote on se, jota voidaan käyttää paljon ja pitkään.