Juicy Couturen tyyli kiehtoo vuodesta toiseen
Yhdysvaltalainen Juicy Couture tiedetään lifestylebrändiksi, joka tarjoaa urheilullista arkipäivän glamouria naisille ympäri maailmaa. Brändin historia ulottuu 1990-luvulle, sillä se perustettiin vuonna 1997 Pamela Skaist-Levyn Gela Nash-Taylorin toimesta. Ystävykset tahtoivat tuoda markkinoille naistenvaatteita, jotka olisivat tyylikkäitä, mutta samalla myös muodikkaita ja rentoja.
Brändin ensimmäiseksi läpimurroksi voidaan laskea collegehousut, jotka olivat mukavat käyttään. Housuissa oli koristeena Juicy Coutiren kruunu sekä kirjailu. Näiden housujen nousu suosioon oli nopea ja niiden menestys loi omalta osaltaan pohjan Juicy Couturen tulevalle suursuosiolle. Monet muistavatkin Juicy Couturen etenkin 2000-luvun alkupuolelta, jolloin merkin vaatteet olivat monen julkkiksen suosiossa.
Uusi vuosituhat tuo menestystä Juicy Couturelle
Juicy Couturen menestys otti siis uusia kierroksia uuden vuosituhannen alussa. Tämä johtui siitä, että monet julkkikset näyttäytyivät brändin tekemissä vaatteissa. Nykyään näitä julkkiksia kutsuttaisiin influenssereiksi, mutta tuolloin kyseessä olivat julkkikset, jotka käyttivät Juicy Couturen vaatteita. On toki myönnettävä, että kyseessä oli melkoinen tähtikattaus, joten ei ole ihme, että brändi sai huomiota ja asiakkaita. Juicy Couture tuli tunnetuksi etenkin sametin kätöstä sekä luksustason veryttelypuvuista. Näitä kuvettiinkin monen julkkiksen yllä 2000-luvun alkupuolella.
Juicy Couturen markkinointi olikin aikaansa edellä: heillä ei ollut varaa massiviseen mainoskampanjaan, joten he lähettivät vaatteita median seuraamille julkimoille. Idea oli suorastaan nerokas: JC maksoi vain vaatteet ja postituksen ja sai vastineeksi vaatteensa maailman seuratuimpien tähtien päälle valokuvaajien eteen. JC oli yksi pioneereista tämänkaltaisen markkinoinnin saralla, eikä ollut ihme, että sen maine kasvoi 2000-luvun alussa vauhdilla.
Juciy Couture vakiinnuttaa paikkansa
On käynyt selväksi, että Juicy Couturen menestys ei ollut pelkkä tähdenlento tiukasti kilpaillulla muotialalla. Merkki nauttii edelleen arvostusta ja tarjoaa tyylikkäitä ja mukavia vaatteita moneen makuun edulliseen hintaan.
Yksi merkin salaisuuksista on ollut se, että sen vaatteet ovat olleet selkeästi tunnistettavissa. JC:n vaatteet löysivät käyttäjiä niin nuorten kuin myös vanhempien naisten keskuudesta. Brändi on myös tehnyt yhteistyötä esimerkiksi, Emi Jayn sekä Forever 21:n kanssa. Tatkoituksena on ollut luoda esteettisiä sekä edullisia vaatteita tavallisille shippailijoille. Juicy Couturen asusteista on mahdollista löytää ja yhdistellä urhelullisia vaatteita jopa räväkänkin lookin kanssa.
Merkin menestyskonsepti on osoittautunut toimivaksi ja se on pitänyt asemansa yhtenä merkittävimmistä naistenvaatteiden tarjoajista, vaikka suosio onkin huippuvuosista hieman laskenut. Vaatteiden lisäksi Juicy Couturen vaikoimaan kuuluu mm. laukkuja ja kenkiä. Zalandolla löydät kattavan valikoiman Juicy Couturen tuotteita ja voit suunnata verkkokauppaan luomaan katsauksen tarjolla olevaan valikoimaan.